Reklamation

Produkter/varor som har gått sönder, felaktiga kan du reklamera genom att följa instruktionerna nedan. Har du köpt fel storlek/produkt och vill byta vara, klicka här för att komma till bytessidan.

Reklamationen gäller vid normal användning och att varan är hanterad enligt skötselråd.

Du kan byta en produkt åt gången. Varan får ej väga mer än max 2 kg per sändning.
Klicka på Registrera reklamation.

En bekräftelse på att Ravelli tagit emot din registrering får du direkt på skärmen. Bekräftelsen skickas även som ett mejl till dig. I detta meddelande finns ditt ärendenummer. Skriv ut bekräftelsen och skicka med varan.
Skicka varan du vill reklamera tillsammans med bekräftelsen, till Ravelli AB. Adressen står på bekräftelsen. På bekräftelsen står också ett frisvarsnummer, ange detta nummer på kuvertet, så betalar Ravelli portot (skicka ej med rekommenderat brev). Om du inte kan bifoga bekräftelsen kan du också skriva namn och kontaktuppgifter och ditt ärendenummer på ett papper.
Räkna med att det tar 1 vecka efter att Ravelli har mottagit din reklamation innan du kan få en ny produkt tillskickad. (vid helger/semestertider kan det ta lite längre tid)

Fyll i dina uppgifter här

Artikel *

Orsak till reklamation *

Välj år och månad för när du gjorde köpet *

Beskrivning/meddelande

Namn *

E-post *

Telefonnummer

Gatuadress *

Postnummer *

Postort *